???????????

авторизуйтесь через:

     
або

використовуючи адресу e-mail

Расширения Joomla

Сьогодні чи не кожна людина, відчувши біль чи дискомфорт в організмі, звертається за порадою до фахівців. Хтось – до лікарів, щоб пройти обстеження та отримати призначення на лікування, а хтось – вирушає до аптеки, щоб отримати пораду чи рятівну пігулку та хоча б на деякий час відчути покращення. Звичайно, є й такі (а, можливо, і більшість із нас), які намагаються самостійно допомогти своєму організму. Але зараз не про це. У третю суботу вересня в Україні відзначається День фармацевтичного працівника. Саме до цих людей у білих халатах за допомогою хоча б раз у житті, безсумнівно, звертається кожен. Про ситуацію на фармацевтичному ринку, реформування галузі охорони здоров’я та передсвяткові клопоти спілкуємося з керівником Малого приватного підприємства «Медсервіс» Русланою ВЕЛЯНИК.

Руслано Федорівно, чому вирішили пов’язати своє життя з медициною? Як формувався Ваш професійний досвід?   

З дитинства я хотіла бути лікарем, кимось іншим себе і не уявляла. Це було єдине і безальтернативне рішення. Тож після закінчення школи вступила до Рівненського медучилища на медсестринське відділення. Кілька років працювала медсестрою в Рівненській обласній лікарні та Донецькій ОКЛ. Потім навчалася на стоматологічному факультеті Донецького медичного інституту, проходила інтернатуру в Славутській ЦРЛ. Спочатку працювала лікарем-стоматологом Острозької ЦРЛ, з 2002 – за фахом у МПП «Медсервіс». Тож я перша в сім’ї стала лікарем, згодом медичну освіту здобула моя сестра Світлана, яка зараз є завідувачкою поліклінічного відділення Острозької ЦРЛ.

Сьогодні Ви директор МПП «Медсервіс». Чи важко було відмовлятися від професії лікаря, щоб здійснювати управлінську діяльність?

Так, час плине швидко. У вересні 1995 року було створено наше підприємство «Медсервіс». Це була перша приватна структура з роздрібної реалізації ліків в Острозькому районі. Ми обрали таку діяльність, щоб турбуватися про найдорожче – людське життя та здоров’я. Більше десяти років я працювала стоматологом у нашій фірмі (спочатку це був приватний стоматкабінет, а тепер – медичний центр МПП). Але з часом переді мною постав вибір: або лікувати, або здійснювати загальне керівництво, бо витрачати особисті ресурси на два напрямки не могло бути ефективним. Вибір став на сторону соціального медика. За ці роки наша фірма виросла: розширили спектр послуг, маємо велику базу техніки, сучасне обладнання.

Скільки зараз у «Медсервісі» працює людей?

Сьогодні штат нашої фірми налічує 12 працівників. Аптека – це заклад охорони здоров’я, фармація невіддільна від лікувальної справи, а фармацевти і провізори – це і медики, і хіміки, і біологи, і продавці-консультанти у білих халатах. Наші працівники – професіонали своєї справи та порядні люди, головною рисою яких є людяність. Часто буває, що аптекарі стають першими, до кого звертаються люди. Від них чекають консультацій та порад. У нас можна безкоштовно виміряти тиск, про це люди знають і часто звертаються.

Чи плануєте відкривати інші лікарські кабінети або ж пропонувати нові послуги населенню?

У нас працює стоматкабінет на два стоматологічні крісла, консультації в якому безкоштовні. Про відкриття приватного прийому іншими спеціалістами, наразі, мова не йде. Площа аптеки і кількість співробітників-фахівців дозволяє розширити мережу послуг. Хочу вас заінтригувати. Плани величезні. Думаю, згодом поділюсь з вами і приємно порадую!

Як здійснюється доставка ліків до аптеки?

Через дистриб’юторів (гуртові фірми) закуповуємо ліки і вироби медичного призначення вітчизняних та іноземних виробників. У спеціально обладнаних холодильним устаткуванням транспортом дистриб’ютори доставляють ліки до аптеки. Контроль за якістю здійснює Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Відповідальна особа аптеки оглядає упакування замовленого і, якщо немає видимих пошкоджень чи інших недоліків, дає дозвіл на реалізацію. А якщо з товаром щось не так, тоді діємо згідно чинного законодавства. Зараз в Україні діє мораторій на проведення перевірок підприємств та організацій контролюючими органами. Як би це дивно не звучало, але я – за відновлення перевірок, бо це дисциплінує і дозволяє уникати різного роду помилок: чи то в тлумаченні законодавчих актів чи здійсненні професійної діяльності.

То що представлено на поличках аптеки МПП «Медсервіс»?

Зараз у нас асортимент помірний: лікарські засоби, вироби медичного призначення, засоби догляду за хворими, лікувальна косметика, біологічно активні добавки. Працюємо під замовлення, ліки довозять через 1-2 дні. Наші фармацевти радять клієнтам ліки з меншої ціни, адже не завжди доцільно переплачувати гроші тільки за бренд. Щоправда, є ліки, які замінити дешевшим аналогом неможливо. Все вирішується індивідуально. Лікар не повинен виписувати 10 препаратів аналогічної дії тільки для того, щоб «підтримати» певну аптеку.  

Пані Руслано, як би Ви охарактеризували ситуацію на ринку фармації?

Фармацевтичний ринок прискіпливіше оцінюється населенням і дуже залежить від загальної ситуації в країні. Найчастіше доводиться чути нарікання на ціни і доступність ліків. Ціни в Україні залишаються високими, попри регулювання та обмеження роздрібних націнок. Відсутність державного регулювання кількості аптек, їх пішохідної доступності привело до того, що аптеки відкриваються двері в двері. Тому зростає конкуренція. Але в основному збільшуються найкрупніші аптечні структури. Маленьким аптекам виживати важче. Однак і в такій ситуації наша структура робить все можливе для доступності ліків і збереження здоров’я.

Яка Ваша професійна мрія?

По-перше – це стабільність в країні. Соціальний захист для пенсіонерів. Порядна конкуренція для всіх учасників ринку, запровадження європейських принципів та стандартів регулювання виробництва, обігу та відпуску лікарських засобів, що є основою гарантування здоров’я населення у майбутньому, доступність ліків, належна якість, компромісна ціна. має бути адекватне податкове навантаження, щоб малий і середній бізнес не зникли в умовах кризи.

Цікавить Ваша думка щодо реформи галузі охорони здоров’я.

Реформування медицини у мене викликає багато запитань, чимало є незрозумілим. Наприклад, чи доцільно ліквідовувати станції невідкладної допомоги? Як зняти ПДВ на ліки? Як досягнути можливості закуповувати ліки аптекам безпосередньо у виробників, адже це значно зменшило б кінцеву ціну? Як ліквідувати «аптечну наркоманію» – знищити безконтрольний відпуску наркотичних та кодеїновмісних (протикашльових) препаратів, адже сьогодні є багато «умільців», які створюють свій «продукт»? Як відновити реімбурсацію (відшкодування державою) вартості ліків на основні захворювання та певним катерія населення (пригадуєте пілотний проект щодо боротьби з гіпертонією)? Сподіваюсь, що реформування медичної галузі не знищить фармацевтичний сектор.

Ваше ставлення до реклами лікарських засобів?

Звичайно, реклама на ліки чи засоби догляду повинна бути, але адекватною і поміркованою. Потрібно врахувати час випуску в ефір. Реклама лікарських препаратів повинна бути спрямована на профілактику захворювань, пропаганду здорового способу життя. Взагалі у всьому має бути міра.

Руслано Федорівно, Ви особисто послуговуєтесь тільки продукцією офіційної медицини чи звертаєтесь і до народної?

Я – за традиційну медицину, і, в першу чергу, за профілактику. Адже профілактика завжди краще, аніж лікування. Держава і кожна людина особисто мають працювати над розвитком профілактичної медицини. Вважаю, що в кожній галузі має бути справжній фахівець. Тому я категорично проти лікування у знахарів, бабок тощо. Такий крок не дасть вчасно зупинити хворобу, а може довести до небезпечної стадії. Людина сама повинна себе полюбити і визначити, що їй потрібно. Не варто замикатися в собі, а звертатися за допомогою у вирішенні проблеми до спеціаліста. Наші медпрацівники доступні контакту, тому не соромтесь запитувати.

Чи надаєте знижки на придбання аптечних товарів пільговим категоріям?

Так, знижка пенсіонерам та студентам, знижка власникам «Картки постійного покупця», знижка учасникам АТО, ветеранам та інвалідам війни – це наш посильний вклад у важливу справу, спрямовану на те, щоб ліки ставали доступними. До речі, цієї неділі, 18 вересня, з нагоди 21 річниці нашого підприємства усім покупцям надаємо 15 % знижки на будь-які товари.

То у Вашого колективу подвійне свято…

З Днем фармацевта вітаю усіх працівників цієї галузі. Зичу вам усіляких гараздів, здійснення заповітних мрій, оптимізму, нових звершень і нових перемог. Нехай життя дарує вам спокій та добробут, тепло і щастя в домівках! У переддень річниці створення нашого спільного осередку діяльності щиро дякую всьому колективу підприємства за багаторічну працю, адже ми дружна і надійна сім’я, яка називається «Медсервіс».

Спасибі за цікаве спілкування. Успіхів Вам і Вашому колективу!

Коментарі:

  • Facebook
  • Життя і Слово

Додати коментар


Захисний код Оновити