Авторизація

авторизуйтесь через:

     
або

використовуючи адресу e-mail

Расширения Joomla

Предметом розмов тривалий час і майже усіх категорій населення восени минулого року стало оприлюднення електронних декларацій високопосадовців, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище: Президент, Прем’єр-міністр, члени уряду, заступники міністрів, керівники держорганів та їхні заступники, народні депутати, судді, прокурори, слідчі, держслужбовці категорії А та Б, посадові особи місцевого самоврядування 1–3 категорій. Ні, я не буду ще раз наводити шалені цифри, оприлюднені нардепами та іншими чиновниками, якими так обурювалася більшість наших співвітчизників. Готівкові мільйони, вражаючі суми на рахунках у банку, не менш коштовні вази, картини, навіть церкви у власності відомих політиків  уже не дивують.

Тепер настав час показувати свої статки і нам, простим смертним. Так, 1 січня 2017 року стартувала друга хвиля подання е-декларацій, яка закінчується 31 березня. Інформацією про майно, доходи (своїх та членів сім’ї), основну роботу чи за сумісництвом тощо за 2016 рік ділитимуться:

 депутати всіх місцевих рад (сільські, селищні, міські, районні в містах, районні, обласні ради);  державні службовці категорії "В" (наприклад: спеціалісти, провідні та головні спеціалісти в органах виконавчої влади, інші посадові особи нижче керівників структурних підрозділів та їхніх заступників); посадові особи місцевого самоврядування категорій 4-7 (наприклад: керівники управлінь і відділів виконкомів, секретарі міських рад, міські голови міст районного значення, сільські та селищні голови тощо; військові посадові особи ЗСУ, Держспецзв'язку та інших військових формувань; поліцейські; особи рядового чи начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, підрозділів цивільного захисту, ДБР, НАБУ; посадові та службові особи органів прокуратури, СБУ, ДБР, НАБУ, дипломатичної служби, інших державних органів; посадові особи юридичних осіб публічного права – ті, хто виконує адміністративно-господарські або організаційно-розпорядчі функції в державних та комунальних закладах, установах чи підприємствах, тобто не лише керівники чи їхні заступники, а й головні бухгалтери та завідувачі відділів, начальники секторів, цехів тощо).

Але є певні винятки. 5 січня 2017 року, набув чинності Закон “Про Вищу раду правосуддя”. У  заключних положеннях Закону йдеться про те, що керівники закладів освіти (крім керівників ВНЗ та їхніх заступників), науки (крім представників Національної академії наук) звільнені від обов’язкового заповнювання  електронних декларацій про доходи. Також дія розділу VII цього Закону не поширюється на посадових осіб закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів, соціального захисту ветеранів війни та учасників антитерористичної операції. Звільнені від зобов’язання заповнювати електронні декларації  й керівники закладів культури, мистецтв, відновлення й збереження національної пам’яті, фізичної культури, спорту й національно-патріотичного виховання. Також не подаватимуть електронні декларації керівники установ охорони здоров’я (крім керівників установ охорони здоров’я центрального, обласного, районного, міського рівня).

Прогнозується, що декларації за 2016 рік мають подати 700-800 тисяч наших співвітчизників. У перший етап, який розпочався 1-го вересня 2016 року, потрапили близько 100 тисяч осіб, зараз вони подають звіт про статки та витрати вже вдруге.

До речі, згідно з нещодавнім соціологічним дослідженням групи "Рейтинг", українці вважають е-декларування одним з найбільших успіхів України в 2016 році, після перемоги Джамали на Євробаченні, вдалого виступу паралімпійців та підняття мінімальної зарплати до 3200 гривень.

Якщо ви теж є серед переліку декларантів, але ще не розпочали цього процесу, варто переглянути інструкцію заповнення електронних декларацій на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) чи на YouTube. А заодно пошукати законодавче тлумачення до кожного розділу, яких у декларації всього 16, адже кожен пункт має свої «підводні камені» і примітки. Тож заняттям не на один день виявиться процес заповнення електронного документа. В принципі, нічого складного немає. Заходимо на сайт НАЗК (бажано через браузер Google Chrome), дістаємо ключі (ЕЦП) через АЦСК, скидаємо запит на ДФС, читаємо роз’яснення і декларуємо. Просто, чи не так? Якщо не враховувати усіх цих не всім зрозумілих термінів. А навіть, якщо ви заручитеся підтримкою людини, яка «шарить» в усіх цих програмних тонкощах, то першочерговою проблемою і сьогодні може виявитися звичайна відсутність комп’ютера із безперебійним доступом до мережі Інтернет. Бажано ще мати і знайомого юриста.

Під час першого етапу електронного декларування міністри та депутати масово скаржилися на недосконалість програмного забезпечення. Подібне спостерігається і зараз, система «висне», блокує доступ, чернетка не зберігається, точніше її можна відтворити, якщо продовжити роботу на тому ж самому комп’ютері та від’єднати деякі функції. Багато зауважень викликають і самі запитання, на які декларант має дати конкретну відповідь або вибрати варіант «Невідомо».

Не внесена декларантом інформація (свідомо чи через неуважність) легко буде простежуватися як спецслужбами, так і громадськими організаціями. Міністр юстиції Павло Петренко пообіцяв, що будь-який цікавий, суспільно активний громадянин зможе поцікавитися, чи все вказав конкретний чиновник в декларації, адже документ знаходиться у базі НАЗК. Контроль за своєчасністю подання декларацій покладається на органи, у яких працюють суб’єкти декларування. У разі виявлення порушень — вони інформують про це НАЗК.

«Якщо суб'єкт декларування подав несвоєчасно декларацію без поважних причин - тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Це 850-1700 гривень", - зазначив заступник голови Національного агентства України з питань запобігання корупції Руслан Радецький. Відповідальність за неправдиву інформацію матиме серйозніші наслідки.

Як же працює сайт НАЗК в посиленому режимі, коли до 1 квітня залишається все менше часу, а осіб, які одночасно працюватимуть в системі, все більше? Чи тим, хто подавав декларації у минулі роки в паперовій формі, було легше? Наскільки юридично зрозумілими є питання в е-деклараціях? Відповідь шукайте у наступному номері нашого видання.

Додати коментар

     


Захисний код Оновити

П'ятниця, 20 жовтня 2017
  • Всесвітній день профілактики остеопорозу
  • Всесвітній день статистики
  • Всеукраїнський день боротьби із захворюванням на рак молочної залози
  • День військового зв’язківця
  • Міжнародний день авіадиспетчера
  • Міжнародний день кухаря і кулінара
жовтень 2017
пнвтсрчтптсбнд
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
ВЕБ-РЕСУРСИ